Księgowość



  • Prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji
  • Przygotowanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo-finansowych) i korekt tych planów
  • Sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego
  • Rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, mediów oraz wpłat na fundusz remontowy i fundusze celowe
  • Analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości
  • Analizowanie i nadzór nad windykacją należności od Właścicieli lokali w nieruchomości, Podział kosztów związanych z obsługą nieruchomości na część mieszkalną oraz garaż wielostanowiskowy zgodnie obowiązującymi we Wspólnocie przepisami
  • Wystawianie w imieniu wspólnoty rachunków oraz faktur zgodnie z zapotrzebowaniem wspólnoty
  • Internetowy indywidualny dostęp właścicieli do kartotek lokali (Weles 3fk)

  • Otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej (podstawowego i odrębnego dla funduszu remontowego) i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem)
  • Dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki
  • Prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat
  • Opłacanie, z posiadanych przez Wspólnotę środków, ubezpieczeń, podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali
  • Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali