Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami



  • Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
  • Kontrola i nadzór nad usługami utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku
  • Kontrola i nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości wspólnej dostaw: energii elektrycznej, wody i gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości stałych
  • Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego
  • Zapewnienie usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej
  • Zapewnienie stałego dyżuru telefonicznego zarządcy w celu osobistego kontaktu z właścicielami lokali
  • Opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statut)

  • Organizacja właściwej formy prawnej umożliwiającej prawidłowe zarządzanie nieruchomością
  • Rzetelne wykonywanie uchwał właścicieli
  • Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości
  • Prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali w lokalach nie wyodrębnionych
  • Prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów
  • Realizacja uchwał wspólnoty dotyczących m. in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.
  • Przygotowywanie i obsługa zebrań właścicieli nieruchomości w tym zbieranie głosów pod uchwałami
  • Dostarczanie rozliczeń, naliczeń, poświadczeń, zaświadczeń oraz innych informacji w tym m. in. na temat podjętych uchwał właścicielom lokali
  • Weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami wody, energii elektrycznej, cieplnej, gazu pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów
  • Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości

  • Analizowanie, doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości
  • Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych
  • Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi zawiązane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w wyżej wymienionym zakresie
  • Przygotowywanie oraz negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi zawiązane z utrzymaniem nieruchomości
  • Nadzór nad procesem udzielanie porad prawnych
  • Udzielanie wskazówek związanych z bieżącym utrzymywaniem nieruchomości wspólnej
  • Zarządzanie procesem egzekwowania uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi na części wspólne nieruchomości